top
قصه | واحدکار ولادت حضرت زینب و روز پرستار | داستان نامگذاری حضرت زینب

قصه | واحدکار ولادت حضرت زینب و روز پرستار | داستان نامگذاری حضرت زینب

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: در این پست قصه‌ای کوتاه در رابطه با ولادت و نام‌گذاری حضرت زینب (س) آورده شده است. این قصه مناسب رده سنی 4 تا 7 سال است.

قصه | واحدکار ولادت حضرت زینب و روز پرستار | داستان نامگذاری حضرت زینب

 

داستان نامگذاری حضرت زینب (سلام الله علیها)

صداهای دلنشینی در این روزها از خانه امام علی علیه السلام و فاطمه زهرا سلام الله علیها به گوش می رسد که حکایت از خبرهای خوشی دارد؛ خانه امیرالمومنین علیه السلام رنگ و بوی دیگری به خود گرفته بود رحمت الهی بیش از همیشه بر این خانه سرازیر شده صدای نوزادی فضا را پر کرده است، آری خداوند به علی و فاطمه دختر داده. نامی باید برای این دختر بچه انتخاب شود که برازنده او باشد حضرت فاطمه سلام الله علیها به امام علی علیه السلام گفتند: برای این کودک نامی انتخاب کنید.

اما امام علی علیه السلام به احترام رسول خدا صلی الله علیه و آله اقدامی نکردند و کار را به پیامبر خدا واگذار کردند رسول خدا صلی الله علیه و آله مسافرت هستندخبر تولد دختر را هنگام بازگشت از سفر دریافتند و نامگذاری را به خداوند متعال واگذار کردند و فرمودند:

درست است که فرزندان دخترم(فاطمه)، فرزندان من هستند اما نام این کودک را باید خدا انتخاب کند. حضرت جبرئیل نازل شدند و سلام خداوند را به پیامبر رساندند و گفتند خداوند متعال می فرماید: «نام این دختر را زینب بگذارید که این نام را در لوح محفوظ نوشته‌ام. »

آن گاه رسول خدا صلی الله علیه و آله زینب را گرفت و بوسید و فرمود: توصیه می‌کنم که همه این دختر را احترام کنند، که او مانند خدیجه کبری است.

زینب یعنی زینت پدر



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات